16 lipca 2016

Szybki i pobieżny przegląd rynku wydawniczego

Patrzę na datę ostatniego wpisu i jakoś nie mogę uwierzyć, że minęło od niego blisko 3 lata. To pokazuje jak bardzo wypadłem z obiegu jeśli chodzi o zagadnienia popularno-naukowe. Bo prawda jest taka że nie pisałem nie z powodu lenistwa, ale z braku tematów. Po cichu liczę, że za jakiś czas to się zmieni, bo jestem właśnie w trakcie czytania dwóch książek. Jedną z nich jest "Freedom Evolves" Daniela Dennetta. Książkę zacząłem czytać kilka miesięcy temu, doszedłem gdzieś do połowy i utknąłem. Ostatnio wznowiłem czytanie, więc mam nadzieję że w ciągu kilku tygodni uda mi się dokończyć lekturę.

Drugą książką, którą aktualnie czytam jest "Brief Candle In The Dark", czyli drugi tom autobiografii Richarda Dawkinsa. Książka trafiła na moją półkę zaraz po ukazaniu się na rynku brytyjskim we wrześniu minionego roku, ale dopiero miesiąc temu zacząłem ją czytać. Nie podejmę się szacowania ile czasu minie zanim ją skończę. Możliwe, że nim to się stanie książka ukaże się na polskim rynku. Wcześniej w tym roku wydawnictwo CIS wydało polską wersję pierwszej części autobiografii zatytułowaną "Apetyt na cuda. Przepis na uczonego" (recenzja w poprzednim wpisie). Przyznam, że nie widziałem książki w żadnej księgarni, ale jeśli wierzyć temu co piszą w internecie to posiada ona twardą oprawę z obwolutą, czyli tak samo jak angielski oryginał. Wydawnictwo CIS pokazało już zresztą w przeszłości, że wie jak wydawać książki, więc o jakość tłumaczenia i wydania bym się nie bał. Wydawnictwo CIS zafundowało nam w tym roku także wznowienie "Rzeki genów" Dawkinsa. Książkę recenzowałem na blogu 8 lat temu. Ciekaw jestem czy przy okazji nowego wydania w książce pojawiają się oryginalne ilustracje Lalli Ward, żony Dawkinsa. W posiadanym przez mnie drugim polskim wydaniu z 2007 roku niestety ilustracje zniknęły.

Kolejną książką, której wydania zupełnie nie zarejestrowałem jest "Kapłan Diabła" (ang. "A Devil's Chaplain") Richarda Dawkinsa. Książka pokazała się na rynku 3 lata temu, więc tym większy był mój szok kiedy trafiłem na nią w jednej z księgarni internetowych. Chyba marketing zawiódł, bo pomimo względnie regularnego odwiedzania półek z literaturą popularno-naukową nie dane mi było trafić na książkę na żywo.

W zeszłym roku doczekaliśmy się też polskiego wydania najnowszej książki Daniela Dennetta pt. "Dźwignie wyobraźni i inne narzędzia do myślenia". Książka jest naprawdę sporą cegłą (740 stron w twardej oprawie), co niestety odbija się też na cenie. Jako że mam póki co do przeczytania inne książki Dennetta - tj. wspomniane "Freedon Evolves" oraz czekające od ponad roku na półce "Consciousness Explained" - póki co zrezygnowałem w zakupu.

Z innych potencjalnie ciekawych książek mam na oku:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz