25 maja 2008

Manifest

Uznałem, że pierwszy wpis powinien być pewnym wyjaśnieniem dla czytelników, jak również manifestem celu istnienia bloga. Jestem osobą, która interesuje się nauką, a w szczególności biologią ewolucyjną. Zainteresowanie to nie pokrywa się w żaden sposób z moim wykształceniem. Z tego powodu już na początku pragnę zaznaczyć, że praktycznie całą moją wiedzę z tego zakresu czerpię z książek ukazujących się na rynku oraz internetu, nie zaś z własnych badań. Pragnę więc poświęcić ten blog przeglądowi zagadnień związanych z biologią, a także dostępnej na polskim rynku literatury popularnonaukowej.

Ponieważ dostrzegam wyraźny konflikt pomiędzy nauką, a religią, pragnę się również skupić na tym zagadnieniu. Postaram się pisać ciekawie na temat relacji pomiędzy tymi dwoma dziedzinami. Nie będę tutaj ukrywał, że mój punkt widzenia będzie stronniczy, ponieważ jestem człowiekiem rozumu i zdecydowanie odrzucam religię, opowiadając się za wyjaśnieniami naukowymi.

Tak skromnie zarysowany zarys postaram się rozbudować do jak najciekawszej postaci. Liczę, że już w niedalekiej przyszłości każdy interesujący się nauką znajdzie tu sporo ciekawych informacji dla siebie.

Na sam koniec należy się wyjaśnienie dotyczące nazwy. Jest to nawiązanie do książki Richarda Dawkinsa "Rozplatanie tęczy". Ten pan z pewnością będzie bohaterem wielu wpisów, a i samą książkę również zaprezentuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz